مدرس دیجیتال مارکتینگ

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

مدرس دیجیتال مارکتینگ

این نکته مهم است که بدانید شما یکپارچه نیستید و در بخش های مختلف پخش شده اید برای فعالیت های بازاریابی دیجیتالی خیلی معمول است که بدانیم آیا فردی که میخواهیم با او کار کنیم یک بازاریاب دیجیتال متخصص در زمینه های IT  است و یا فردی معمولی است که فقط یک آژانس تبلیغاتی دارد

اینکه دیجیتال مارکتینگ را به یک فعالیت یکپارچه و تخصص خاص و نیز مستقل از سایرین به صورت یک تکه اصطلاحا بسته بندی کنیم راه آسانتری است اما البته که این روش تاثیرگذاری کمتری دارند و همه با این امر موافق هستند که رسانه های دیجیتال زمانی که با رسانه های سنتی کار می کنند پاسخ سازگارتری را دریافت خواهند کرد

توصیه ما همیشه این است که یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی یکپارچه را پیشنهاد دهیم و هنگامی که تحولات دیجیتال فعالیت های بازاریابی دیجیتال را تکمیل میکنند میتوانند به طور معمول بخشی از برنامه بازاریابی شما و کسب و کار ها باشند.  


مدرس دیجیتال مارکتینگ

ارزیابی احساسات مشتریان یک مقوله جدید در دنیای کسب و کار های امروزی و به ویژه کسب و کارهای آنلاین است که با گسترش تکنولوژی و ایجاد بسترهای لازم به یک عنصر کلیدی در دنیای کسب وکارها تبدیل شده است .

ارزیابی و اندازه گیری احساسات مشتریان برای برندها اهمیت دارد و دلیل آن داشتن و بدست آوردن مزیت رقابتی است .

شما مشتریان آنلاین خود را به خوبی و به اندازه کافی نمیشناسید و همه ی آنچه که برای جذب آنها به سمت خود نیاز دارید را نمیدانید اغلب گفته می شود که دیجیتال "قابل اندازه گیری ترین محدوده ی همیشگی " است . اما سیستم گوگل آنالیز و یا هرچیزی مشابه آن فقط به شما آماری از حجم بازدید از سایت و یا هر محدوده دیگری را می دهد و نه احساسات بازدید کننده ها و یا آنچه که به آن فکر میکنند شما نیاز به استفاده از فرم های دیگر ابزار بازخورد وب سایت برای شناسایی نقاط ضعف خود دارید و سپس به مشتریان آدرس دهید تا از سایت بازدید کنند.  


مدرس دیجیتال مارکتینگ

برای بررسی سومین و چهارمین دلایل که راجب آنها صحبت کردیم میبینیم که سومین دلیل رقبا موجود و شروع به کسب سهم بازار هستند.

اگر شما منابع کافی را برای بازاریابی دیجیتال در آن حدی که نیاز است اختصاص ندهید و یا یک رویکرد ad-hoc بدون استراتژی مشخص تعریف کنید آنگاه رقبای شما ناهار دیجیتالتان را میخورند!! این اصطلاح ینی سهم بازاردیجیتال در دستان رقیبان می ماند.

و چهارم اینکه شما یک پیشنهاد ارزشمند آنلاین ندارید!

یک گزاره و پیشنهاد ارزشمند به صورت آنلاین برای مشتریان مختلف شما تعریف می شود . مشتری شما به شما کمک خواهد کرد که خدمات آنلاین خود را از دیگران متمایز کنید و اولا مشتریان فعلی را تشویق کنید تا وفادار باشند و دوما مشتریان جدیدی را ترغیب کنید تا در پروژه شما شرکت کنند استراتژی بازاریابی محتوا  رقابتی که قبلا هم راجب آن صحبت کردیم برای بسیاری از سازمانها مهم است زیرا محتوا مخاطبان شما را از طریق کانال های مختلف مانند جستجو، اجتماعی، بازاریابی ایمیل و وبلاگ شما درگیر می کند.


مدرس دیجیتال مارکتینگ

دومین دلیل که ممکن است به استراتژی کانال دیجیتال نیاز پیدا کنید این است که شما مخاطبان آنلاین یا سهم بازار خود را نمی دانید

تقاضای مشتری برای خدمات آنلاین ممکن است باعث تخریب شما شود اگر به آن آشنایی و دسترسی نداشته باشید شاید مهمتر از آن، شما بازار آنلاین خود را درک نمی کنید: پویایی متفاوت با کانال های سنتی با انواع مختلف مشخصات مشتری و رفتار، رقبا، گزاره ها و گزینه های برای ارتباطات بازاریابی . پس لازم است تا متدولوژی بازار آنلاین را بهتر ببینید ودرک کنید اما برای این کار باید دنبال ابزارهای عالی موجود در پلتفرم های اصلی دیجیتال که در آن می توانید سطح تقاضای مشتری را بیابید باشید، توصیه می کنیم یک تجزیه و تحلیل تقاضای جستجو را با استفاده از برنامه ریزان Google's Keyword برای بررسی نحوه بهره گیری از جستجوگران برای جذب آنها به سایت خود، انجام دهید. یا ببینید که  می توانید تعداد افراد علاقه مند به محصولات یا خدمات یا بخش شما را از طریق IQ فیس بوک دسترسی پیدا کنید.


مدرس دیجیتال مارکتینگ

10 دلیل وجود دارد برای اینکه شما ممکن است به یک استراتژی کانال دیجیتال نیاز دارید من میخواهم این دلایل را برای شما بررسی کنم

دلیل اول این است که  به راحتی می توان متوجه این شد که شرکت های تجاری زیادی وجود دارند که بدون استراتژی دیجیتالی و اهداف استراتژیک مشخصی برای رسیدن به اهداف خود و استفاده از اینترنت برای دستیابی به مشتری های جدید یا ایجاد یک ارتباط عمیق تر با آنها ندارند. شما باید اهداف خود را با اهداف بازاریابی دیجیتال SMART هم راستا قرار دهید در غیر این صورت احتمالا به این نتیجه خواهید رسید که که به اندازه کافی منابع برای رسیدن به اهداف خود ندارید و از طریق تجزیه و تحلیل ارزیابی نمی کنید که آیا به اهداف خود دست می یابید ؟!!

مدرس دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال فقط در مورد تبلیغات نیست، در مورد رسیدن به مشتری های مناسب، در زمان مناسب، با اطلاعات صحیح است. تنها سه معیار برتر را در صورتی می توان کامل کرد که تیم بازاریابی درک و تجزیه و تحلیل بازار، روند داده ها و استراتژی های بازاریابی قبلی را درک کند.

در زمینه دیجیتال مارکتینگ چندین راه وجود دارد که می توانید ایجاد شغل کنید و به فعالیت های بازاریابی را انجام دهید میتوانید تصمیم بگیرید که به سمت یک کار تحقیقاتی رفته و بیشتر به آن بپردازید ینی جایی که روند, رفتار و پاسخ مشتری را تحلیل کنید و یا می توانید یک تیم طراحی و طراحی محتوا شوید و یا برای توسعه استراتژی  بازاریابی دیجیتال اقدام کنید 5 شغل دیگر در دیجیتال مارکتینگ عبارتند از : 1- مدیر بازاریابی دیجیتال 2- مدیر بازاریابی دیجیتال برای حساب های کاربری 3- تحلیلگر بازاریابی دیجیتال 4- متخصص بازاریابی ایمیل 5- مدیر فنی SEO


مدرس دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی ایمیل یکی دیگر از انواع بازاریابی دیجیتال است، اما این روش بسیار مستقیم تر از سایر اشکال است ایمیل برای ده ها سال است که بوجود آمده و مردم هنوز از آن استفاده میکنند و حداقل روزی چند بار آنرا چک میکنند این راه مستقیم ترین راه برای رسیدن به مشتریان خود با تکنولوژی و مهارت های تحلیلی درست اطلاعات است . شما حتی میتوانید همه ی انواع تعامل مشتریان خود را پس از ارسال ایمیل ها از طریق آن تجزیه و تحلیل کنید. یکی از فرم های بازاریابی دیجیتال که اخیرا بسیار درمورد آن صحبت میشود بازاریابی موبایلی است . مطالعات نشان میدهد که 42 درصد از مردم دنیا هنگامی که از خاب بیدار میشوند اولین کار این است که به موبایل خود نگاه میکنند. نه تنها این بلکه در تمام جهان تلفن های همراه نسبت به سایر دستگاه ها مورد توجه بیشتری هستند موفقیت در بازاریابی موبایل یک هدف عالی است که هر نام تجاری باید برای آن تلاش کند.  


مدرس دیجیتال مارکتینگ

هنگامیکه شما بدانید چگونه به همه ی مشتریان خود دسترسی داشته باشید برای فروش باید تلاش کنید تا محتوای شما تاثیرگذار باشد اینجاست که مفهوم بازاریابی محتوا مطرح است.بازاریابی محتوا شامل ایجاد و ارتقاء اطلاعات است که لزوما به طور مستقیم به ارتقاء نام تجاری ارتباط ندارد، اما هدف آن ایجاد علاقه به محصولات و خدمات و موارد مربوط به صنعت آن است.

زمانیکه شما تمام مصرف کنندگان معمولی و تمام محتوای خود را در اختیار دارید باید در زمینه استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای گسترش کار کنید .SEO , بهینه سازی موتورهای جستجو ,فرایند افزایش محتوا ,تنظیم فنی و دسترسی کلی وب سایت شماست به طوریکه وب سایت نام تجاری شما در بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود .هدف این است که مشتریانی را به وب سایت خود جذب کنید که در جستجوی محصولات یا خدمات مرتبط باشند.

مدرس دیجیتال مارکتینگ

شما نیاز دارید از رسانه های دیجیتال برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید. امروزه دیگر کمتر کسی پیدا می شود که به راحتی به کسب و کاری اعتماد کند. در واقع شیوه تصمیم گیری مخاطبان عوض شده است. با وجود رسانه های اجتماعی محبوب دیگر کسی به حرف شما اهمیت نمی دهد. اکثرا به حرف این و آن در شبکه های اجتماعی توجه می کنند. بیشتر به کامنت ها توجه می شود.

پس دقیقا به خاطر همین موضوع هم که شده است باید از رسانه های دیجیتال استفاده کنید. در واقع هر کسب و کاری برای بقا در بین رقبایش باید در رسانه های دیجیتال حضور داشته باشد. نه اینکه از آن فقط برای کمک گرفتن استفاده کند. دیجیتال مارکتینگ نیاز اصلی هر کسب و کاری است که به صورت آنلاین فعالیت می کند. در واقع بازاریابی دیجیتال یک قسمت جدایی ناپذیر در کسب و کارهای اینترنتی است. تا جایی که می توانید با توجه به میزان سرمایه و نوع کسب و کارتان از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

مدرس دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال به تبلیغات ارائه شده از طریق کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل و برنامه های تلفن همراه اشاره دارد. به طور خلاصه، به تمامی اشکال تلاش بازاریابی آنلاین اشاره می شود. بازاریابی همواره مربوط به ارتباط با مخاطب در زمان و مکان مناسب بوده است. در دنیایی که امروز در آن زندگی میکنیم، به این معنی است که شما باید آنها را در جایی که در حال حاضر هستند دیدار کنید یعنی آنلاین!

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از شاخه های اصلی است که دیجیتال مارکتینگ بر آن متمرکز است زیرا از سیستم عامل هایی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، و موارد دیگر استفاده می شود. این پلت فرم است که مستقیم ترین، سریع ترین و گسترده ترین ارتباط بین نام تجاری و مصرف کنندگان آن را فراهم می کند